zaterdag 14 januari 2023

Verrassende ribbelkaarten

Rond het jaar 2000 waren de ribbelmasters erg in trek. Hiervoor heb ik 2 leuke ribbelkaartboekjes mogen schrijven.

In deze ribbelkaartboekjes heb ik zowel grote als de kleine ribbelmasters als "basis gereedschap" gebruikt.
Elke kaart heeft wel een geribbeld deel waarbij ik ben uitgegaan van verschillende "ribbeltechnieken"
Meestal is het patroon op de kaart geribbeld; soms ook een deel van de kaart zelf.

Voor de meeste geribbelde patronen heb ik met behulp van zijdeverf zelf achtergronden gemaakt waarop ik aan de achterkant de patronen heb overgenomen en deze daarna heb uitgesneden. Deze techniek heb ik in het boekje beschreven.
Door de onvoorspelbaarheid van deze verftechniek kun je de meest verrassende kleurencombinaties krijgen. (zie voorbeeldkaart met de schoen)
Ook leent het regenboogkarton zich heel goed voor deze techniek.
Enkele leuke kaartvoorbeelden:




Mocht je nog aan zo'n ribbelmaster kunnen komen?? Het is en blijft een verrassende techniek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten